måndag 14 februari 2011

Vaknar till i stallen...är du oxå vaken?

Massa minusgrader och en otroligt vacker vinterdag mötte mig imorse. Planen var att ta en promenad efter barnen hoppat på skolbussen men de -19 som bet tag i mina kinder fick mig att vända hem rätt fort. Blev en dag framför brasan istället. Fick iofs en massa annat gjort med. Tvätt, städning och en massa såna trista måsten.

Nu är det bara 2 veckor kvar på mitt vikariat på förskolan. Känns tråkigt för det har verkligen vart en kanonkul tid där. Känns som hemma på nåt vis... Har vart helt prefekt att jobba 75 % eftersom jag hunnit med hästar på kvällar och helger. Nu kommer jag ju (förhoppningsvis) tillbaka till förskolan i augusti och fortsätter att vikariera. Det betyder att jag nu har ett glapp på 5 månader då jag måste förlita mig på att mina "hästkunder" ringer och bokar in tider. Nu har iofs telefonen börjat ringa igen efter en väääldigt trög, snörik och iskall vinter. Nu börjar folk vakna till i stallen och se över sin frustande älsklingar. Både gamla och nya kunder hör av sig.
Den stora nackdelen med det jag gör är ju att efter 3-4 behandlingar är ju i regel hästen så mkt bättre att jag inte behövs lika frekvent. Men det är lixom det mitt jobb går ut på: att hjälpa hästar till ett bättre välbefinnade!!

I januari var familjen Eriksson i Egypten. (vi lyckades matcha resan mellan hajangreppen och upproren) Lägger in en bild från semestern som får en att stå ut i kylan och all denna snö!!! Kortet är taget från en solstol på stranden...