torsdag 3 mars 2011

Jobbelijobbjobb!!

Ja, vissa jobb avslutas och andra tar fart. Så funkar det verkar det som.

Mitt vikariat på barnens gamla förskola avslutades i måndags och nu har jag helt plötslig en massa tid över till mina hästkunder. Trodde jag... Hann inte mer än hem från sista dagen så ringde telefonen och folk ville att jag skulle komma och jobba hos dom. ( Hade iofs lagt ut några trådar om min nya fritid men...) Jag hamnade på en spelbutik i stan under 2 dagar. Det är ju trots allt i den miljön som jag spenderat merparten av de senaste 15 åren så det var rätt så lättjobbat ;)
En kompis ringde samma dag och ville ha min hjälp på en förskola utanför Uppsala men det får bli en annan gång. Typiskt att allt ska krocka!

Även firmatelefonen har kvicknat till och jag har många
inbokade behandlingar kommande veckor. Jättekul!! Igår hamnade jag i grannstallet och behandlade en stilig pojkspoling som uppskattade mina händer i intervaller. Han hade lixom inte riktigt tålamod och stå men så är han ju bara en unghäst! Stundtals så var han jätteavslappnad och bara njöööööt. Jag gör ett nytt besök hos honom nästa vecka och fortsätter massera och ge microström för det där med ström, DET är grejer det, enl mottagaren!!! ( På bilden står jag på en pall som inte syns. Det ser ju ut som hästen är kapad vid carpus och är 95 cm i manken! På rikt är han över 160 cm och en riktig pudding!!)

Idag ska jag hinna med ett besök i ett stall där min nya häst tydligen står. Det är en vän som tipsat mig om den. Spännande... Återkommer med mer info.

/ Tina