måndag 18 januari 2010

Plugga, plugga och så lite plugga oxå...

Ja, som ni märker så har uppdateringen på bloggen vart dålig och det beror till stor del på att näsan har fastnat i studieböckerna. (inte fysiskt fastnat men ni förstår vad jag menar...) Har exakt 336 timmar kvar innan slutproven ska avklaras. Och på den tiden så ska allt annat runt omkring oxå flyta på...ni vet, tvätta, städa, laga mat, skjutsa barn hit och dit och andra spännande måsten.

Tog mig iaf tid att åka och kolla på en häst som jag hittade på nätet. Trodde jag ville ha en kallblodsvalack men detta var ett varmblod och dessutom ett sto! Föll för hennes blick och uttryck på bilderna. Hon var verkligen vacker!! Väl där så var hon jättetrevlig och fin, kanon i ridningen men hon hade tyvärr några extriöra minus som vägde för tungt. Inget köp den här gången heller. Men vad hade jag trott?? Inte har man sån tur att drömhästen bara uppenbarar sig utanför trappan här hemma? Man måste ut och leta och jag lär mig så otroligt mycket varje gång jag åker iväg.

På jobbfronten så är det medvetet lugnt nu i januari. Har försökt att få mina bokningar i februari så jag kan plugga så mycket som möjligt. Men jag tar naturligtvis hand om dom som akut behöver min hjälp.

Nej nu ska jag tillbaka in i studievärlden. Önska mig lycka till!!!

/ Tina