måndag 19 april 2010

Kan det vara min nästa?

På torsdag ska jag åka till Eskilstuna för att kolla/provrida på en ny häst. Han står hos Equiterapeut Håkan Lundell och är en kallblodstravare på 9 år. (verkar falla för just kallblodstravare) Hästen är inriden enligt principer för klassisk dressyr och har bra grund för fortsatt träning enligt akademisk ridkonst. Precis som jag vill ha det. Håkan har sagt att han är nåt alldeles extra... Får se om han och jag värderar samma saker hos hästen. Känns skönt att hästen är genomkollad ett X antal gånger av en välutbildad och erkänd equiterapeut. Det borde inte finnas något att påpeka på den fronten iallafall!
Hade hoppats att min tränare hade kunnat följa med för att kolla men hon har fått förhinder. Får se om mina ögon räcker. Det värsta är om man blir blixtförälskad i hästen. Då är det lätt att inte fortsätta se men de kritiska ögonen och upptäcka ev brister och fel.

På torsdag drar jag. Håll tummarna!!!

/ Tina