måndag 5 april 2010

Mycket har hänt...

Ja, vart ska jag börja?? Svullnaden i Bae Jazz rygg efter ridturen förra veckan gjorde att jag började kolla upp hans hälsotillstånd. Åkte till Mälarkliniken för att kolla upp hans rygg och hans dåliga reflexer i ryggen. Veterinären gjorde flera neurologiska tester och konstaterar att han har svåra nervskador som pågått i flera år. Han har ont och det finns inget behandling för detta. Fick rådet att ta bort honom. Tårarna strömmar nerför kinderna och hjärtat är i 1000 bitar. Jag har nu ägt Bae Jazz i fyra veckor och det kommer inte bli en femte...

Men som min tränare säger: Det gör inte ont att vara död och jag måste tänka så. Han valde att komma till mig för att äntligen få hjälp och slippa lida mer. Men visst är det svårt. Skit svårt!! Hjärtat värker och värker.



/ Tina